זרעי חמניות הוברחו בתוך ספרים

    שלמה בן יוסף | צילום: מאיר מזרחי No Comments on זרעי חמניות הוברחו בתוך ספרים
    14:32
    13.05.24
    קובי פינקלר No Comments on תיעוד: חיל האוויר ביצע מטס הצדעה לציון יום הזיכרון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלוש חבילות שהגיעו בדואר אוויר מיוגוסלביה עוררו את חשדם של עובדי המכס. לאחר שיקופן החשד הפך למציאות. שלוש המעטפות הגיעו לאותה הכתובת ובכל אחת מהן ספר, בתוך הספרים הוחבאו חבילות זרעים הנראים כמו זרעים של חמניות.

    המעטפות היו ממוענות לחוקר פנסיונר ותיק ומוכר. למותר לציין, כי הזרעים המוסלקים הגיעו ללא אישור פיטוסניטרי, ללא הבדיקות הנדרשות ממשלוח מסוג זה ובניגוד לחוק. המדובר בזרעים המיועדים למחקר, מכאן שאינם קיימים בישראל. החבילות הועברו לטיפול מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ונגד החוקר נפתחה חקירה פלילית.

    מאיר מזרחי, מנהל השירות להסגר צמחים, בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "שיתוף הפעולה בין הרשויות, ובמקרה זה שיתוף הפעולה המוצלח עם רשות המסים חשוב מאין כמוהו. יחד אנו עומדים על המשמר ומונעים נזקים קשים העלולים להיגרם לחקלאות ולצומח בישראל. רק לפני כשנתיים התגלתה מחלה קשה ביותר הגורמת נזקים עצומים לעצי פרי באזור זיכרון יעקב. מתחקיר בדיעבד עלה כי מחלה זו הגיעה על גבי חומר ריבוי מוברח. עלות ניסיונות השמדת הנגע עד עתה מוערכת בשני מיליון ש"ח".

    משרד החקלאות ופיתוח הכפר מציין, כי אין להכניס כל תוצרת צמחית ממדינות אחרות לישראל ללא אישור ובדיקה מראש. ייבוא צמחים ומוצרי צמחים מחו"ל ללא פיקוח, עלול להחדיר נגעים בעלי פוטנציאל גרימת נזק בלתי הפיך, לצומח ולחקלאות במדינת ישראל וכן לתחלואה בבני אדם וצמחים. הנזק הנגרם כתוצאה מחדירת נגעים חדשים מתבטא במספר מישורים שכל אוכלוסיית המדינה משלמת את המחיר עליה, ביניהם פגיעה ישירה בבני אדם ובבעלי חיים, ייקור התוצרת החקלאית, פגיעה באיכות התוצרת, פגיעה בייצור החקלאי, סגירת שוקי ייצוא, פגיעה בסביבה ובאיכות החיים.הברחת זרעים בתוך ספרים2_מאיר מזרחי

    הברחת זרעים בתוך ספרים_מאיר מזרחי



    0 תגובות